Prikbord

Nieuws & agenda

Project: Baas van morgen
29 januari

Donderdag 28 januari 2021 hebben Syenna en Lisa uit groep 8 een digitale kennismaking gehad met Peter Pleunis, directeur van Vita Talalay. Syenna en Lisa gaan op 10 juni (mits het toegestaan is) een dag de spreekwoordelijke 'stoel' overnemen van directeur Peter.

Voorafgaand aan de persoonlijke kennismaking met Peter, was er een gezamenlijke introductie door Francis, van de organiserende partij JINC. Naast Vita Talalay zijn er twee andere bedrijven die deelnemen aan dit project, waar twee leerlingen van de middelbare school de 'stoel' van de directeur over zullen nemen.

Tijdens de digitale kennismaking vandaag, die een uur duurde, hebben Syenna en Lisa niet alleen kennisgemaakt met het bedrijf, Vita Talalay, maar vooral ook met Peter persoonlijk. Aan de hand van een aantal voorwerpen hebben Syenna en Lisa zichzelf en Peter maakte gebruik van een aantal foto's. Na over en weer een aantal vragen gesteld te hebben, heeft Peter uitgelegd wat Vita Talalay voor bedrijf is en hoeveel mensen er werken en in welke functies. Daarnaast gaan Syenna en Lisa op 10 juni het proces beleven; hoe worden de matrassen (van natuurlijk materiaal) gemaakt?

Na de kennismaking met Peter werd er gezamenlijk afgesloten, weer onder leiding van JINC, waarbij Peter en Syenna en Lisa hebben opgeschreven wat ze van elkaar vinden. 'Jij bent...' De antwoorden zien jullie op de foto!

Schoolwebsite door SchouderCom